Vi välkomnar Brath som nytt medlemsföretag

Magnus Bråth, VD för Brath AB

 

Vi hälsar Brath AB välkomna som nytt medlemsföretag i Brons nätverk! Brath har sedan starten 2013 vuxit till 30 medarbetare men har fortfarande samma fokus – att leverera kunder till sina kunder. Vi har pratat närmare med Magnus Bråth som är vd på företaget.

Kan du berätta mer om Brath?
– Brath öppnade dörrarna till kontoret i januari 2013 och vi var då 7 personer. Jag och sex andra började leverera till en stor internationell kund från dag ett. Idag har byrån tre områden. SEO, som står för Search Engine Optimization, som går ut på att få webbplatser att synas i de vanliga sökresultaten när någon söker efter produkter eller tjänster. Google Ads, som är den köpta delen av sökresultaten. Det tredje benet är annonsering i sociala medier, Facebook, Instagram och Linkedin, där Brath hjälper våra kunder att köpa just de annonser som ger kunder, berättar Magnus Bråth, VD och grundare till Brath AB.

– Det ständiga fokuset på våra kunders resultat har gjort Brath till en växande byrå och målsättningen för 2023 är att vara dubbelt så stor som 2021, en målsättning som allt talar för att vi klarar då 2022 redan är dubbelt upp mot 2020. En av grundbultarna i det är det team som byggts, där Brath är välkända för att vara absoluta spjutspetsen i landet när det kommer till kvalitét på den tjänst som levereras, berättar Magnus.


Varför valde ni att bli medlem i Bron?
– Som ny medlem i Bron vill vi utvecklas tillsammans med andra aktörer på samma spelplan, samt bidra med vår specialistkunskap i projekt där vi både hittar nya affärsmöjligheter men även ge företag och startups bästa kvalitet, berättar Magnus.


Om du får göra en digital spaning 5 år framåt i tiden, var tror du att vi är då?
– Jag skulle vilja trycka extra på var jag önskar att Västernorrland och för oss, Örnsköldsvik, är om fem år. Jag tror att det finns en stor potential för Örnsköldsvik att bli en hub i Norrland för digital marknadsföring men det förutsätter en vilja. Det som alltid är begränsande är kompetensförsörjning. Vi på Brath är relativt besparade från det då vi har kapaciteten att internutbilda för alla tjänster, det enda som krävs är att så många som möjligt väljer att återvända efter universitetsstudier. Med fler företag i lite hetare segment är det klart möjligt, spännande jobb attraherar spännande medarbetare, fortsätter Magnus.

– På det sättet tror vi att engagemanget i nätverket “Good Tech Örnsköldsvik” skapar en positiv miljö kring frågor som kompetensförsörjningen och viljan att genomföra de många ideér som nätverket bidrar med, avslutar Magnus.

Föregående
Föregående

Good Tech Conference 2022

Nästa
Nästa

Välkommen Andreas Hjorth!