Personuppgiftspolicy

Så behandlar vi dina personuppgifter.

Vi på Bron värnar om din personliga integritet och du ska kunna känna dig trygg i att vi hanterar dina personuppgifter på ett ansvarsfullt sätt. I vår Personuppgiftspolicy hittar du information om hur vi hanterar och använder personuppgifter enligt gällande lagstiftning. Den beskriver också dina rättigheter och hur du kan använda dem.

Uppdaterad: 2025-09-08


Hur och vilken information samlar vi in?

På vår hemsida samlar vi in information om dig när du fyller i något av våra formulär. Vi använder formulär för att du ska kunna registrera dig som prenumerant på vårt nyhetsbrev, anmäla dig till ett event, boka ett möte, göra en intresseanmälan eller på annat sätt kontakta oss. De personuppgifter vi behandlar kan bestå av namn, företag, e-postadress och telefonnummer. I förekommande fall behandlar vi också information om din produkt och vilka behov du upplever i kontakten med oss.

I samband med eventanmälningar behandlar vi ibland ytterligare uppgifter, exempelvis allergier. Dessa används endast för att planera måltider och uppgifterna raderas sedan inom ramen för våra regelbundna raderingsrutiner eller tidigare om du begär det.

Du kan även frivilligt välja att uppge könstillhörighet (”Jag identifierar mig som …”). Uppgiften behandlas med särskild omsorg och används endast för statistik i syfte att främja jämställdhet och inkludering. Den delas inte med externa parter annat än i de fall projektfinansiärer kräver det, och raderas efter eventet om du begär det.

Vi samlar endast in de personuppgifter som är nödvändiga för ändamålet och sparar dem inte längre än vad som är motiverat. Sparad data förvaras säkert och dina personuppgifter hanteras av Bron Innovation AB (svb) (556537-8642).

Vi samlar även in information med hjälp av cookies för att analysera användningen av vår webbplats. Även information om din hård- och mjukvara, IP-adress, webbläsartyp, domän och tidpunkt kan komma att behandlas.

 

Varför behöver vi dina uppgifter?

Vi behandlar personuppgifter för att kunna:

  • Ge dig den hjälp och service du behöver rörande våra tjänster (avtal).

  • Hantera medlemskap och samarbeten, inklusive onboarding i vårt CRM-system Hubspot (avtal).

  • Skicka nyhetsbrev, event- och festinbjudningar (samtycke).

  • Planera event (inklusive allergier) (samtycke).

  • Ta fram statistik i syfte att främja jämställdhet och inkludering (berättigat intresse).

  • Fotografera vid event för dokumentation och kommunikation (berättigat intresse).

  • Uppfylla krav från finansiärer eller lagstiftning (rättslig förpliktelse).


Vad är cookies och hur använder vi dem?

Cookies är små textfiler som skickas från vår webbserver när du besöker vår hemsida. Cookies sparas i din webbläsare och/eller enhet. Vi använder cookies för att kunna ge dig en personlig upplevelse och för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt.

Vi använder nödvändiga cookies för att sidan ska fungera. Analys- och marknadsföringscookies används endast om du lämnat samtycke via vår cookie-banner. Du kan när som helst ändra dina cookieinställningar via webbläsaren eller vår cookie-lösning.

  • Necessary cookies

    These are essential cookies that do not require consent.

    __hs_opt_out

    This cookie is used by the opt-in privacy policy to remember not to ask the visitor to accept cookies again.

    This cookie is set when you give visitors the choice to opt out of cookies.

    It contains the string "yes" or "no".

    It expires in 6 months.

    __hs_do_not_track

    This cookie can be set to prevent the tracking code from sending any information to HubSpot.

    It contains the string "yes".

    It expires in 6 months.

    __hs_initial_opt_in

    This cookie is used to prevent the banner from always displaying when visitors are browsing in strict mode.

    It contains the string "yes" or "no".

    It expires in seven days.

    __hs_cookie_cat_pref

    This cookie is used to record the categories a visitor consented to.

    It contains data on the consented categories.

    It expires in 6 months.

    hs_ab_test

    This cookie is used to consistently serve visitors the same version of an A/B test page they’ve seen before.

    It contains the id of the A/B test page and the id of the variation that was chosen for the visitor.

    It expires at the end of the session.

    <id>_key

    When visiting a password-protected page, this cookie is set so future visits to the page from the same browser do not require login again.

    The cookie name is unique for each password-protected page.

    It contains an encrypted version of the password so future visits to the page will not require the password again.

    It expires in 14 days.

    hs-messages-is-open

    This cookie is used to determine and save whether the chat widget is open for future visits.

    It is set in your visitor's browser when they start a new chat, and resets to re-close the widget after 30 minutes of inactivity.

    If your visitor manually closes the chat widget, it will prevent the widget from re-opening on subsequent page loads in that browser session for 30 minutes.

    It contains a boolean value of True if present.

    It expires in 30 minutes.

    hs-messages-hide-welcome-message

    This cookie is used to prevent the chat widget welcome message from appearing again for one day after it is dismissed.

    It contains a boolean value of True or False.

    It expires in one day.

    __hsmem

    This cookie is set when visitors log in to a HubSpot-hosted site.

    It contains encrypted data that identifies the membership user when they are currently logged in.

    It expires in seven days.

    hs-membership-csrf

    This cookie is used to ensure that content membership logins cannot be forged.

    It contains a random string of letters and numbers used to verify that a membership login is authentic.

    It expires at the end of the session.

    hs_langswitcher_choice

    This cookie is used to save a visitor’s selected language choice when viewing pages in multiple languages.

    It is set when a visitor selects a language from the language switcher and is used as a language preference to redirect them to sites in their chosen language in the future if they are available.

    It contains a colon delimited string with the ISO639 language code choice on the left and the top level private domain it applies to on the right. An example will be "EN-US:hubspot.com".

    It expires in two years.

    __cfruid

    This cookie is set by HubSpot’s CDN provider because of their rate limiting policies. It expires at the end of the session. Learn more about Cloudflare cookies.

    __cf_bm

    This cookie is set by HubSpot's CDN provider and is a necessary cookie for bot protection. It expires in 30 minutes. Learn more about Cloudflare cookies.

    Analytics cookies

    These are non-essential cookies controlled by the cookie banner. If you're a visitor to a site supported by HubSpot, you can opt out of these cookies by not giving consent.

    __hstc

    The main cookie for tracking visitors.

    It contains the domain, utk, initial timestamp (first visit), last timestamp (last visit), current timestamp (this visit), and session number (increments for each subsequent session).

    It expires in 6 months.

    hubspotutk

    This cookie keeps track of a visitor's identity. It is passed to HubSpot on form submission and used when deduplicating contacts.

    It contains an opaque GUID to represent the current visitor.

    It expires in 6 months.

    __hssc

    This cookie keeps track of sessions.

    This is used to determine if HubSpot should increment the session number and timestamps in the __hstc cookie.

    It contains the domain, viewCount (increments each pageView in a session), and session start timestamp.

    It expires in 30 minutes.

    __hssrc

    Whenever HubSpot changes the session cookie, this cookie is also set to determine if the visitor has restarted their browser.

    If this cookie does not exist when HubSpot manages cookies, it is considered a new session.

    It contains the value "1" when present.

    It expires at the end of the session.

    If you are logged in to HubSpot, HubSpot will set additional authentication cookies. Learn more about cookies set in the HubSpot product. You can also see whether a contact accepted these cookies in their timeline.

    Functionality cookies

    Chatflow cookie

    This is the cookie used for the chatflows tool. If you're a visitor, this allows you to chat with a representative on the site.

    messagesUtk

    This cookie is used to recognize visitors who chat with you via the chatflows tool. If the visitor leaves your site before they're added as a contact, they will have this cookie associated with their browser.

    With the Consent to collect chat cookies setting turned on:

    If you chat with a visitor who later returns to your site in the same cookied browser, the chatflows tool will load their conversation history.

    The messagesUtk cookie will be treated as a necessary cookie.

    When the Consent to collect chat cookies setting is turned off, the messagesUtk cookie is controlled by the Consent to process setting in your chatflow.

    HubSpot will not drop the messagesUtk cookie for visitors who have been identified through the Visitor Identification API. The analytics cookie banner will not be impacted.

    This cookie will be specific to a subdomain and will not carry over to other subdomains. For example, the cookie dropped for info.example.com will not apply to the visitor when they visit www.example.com, and vice versa.

    It contains an opaque GUID to represent the current chat user.

    It expires after 6 months.

Vilka kan vi komma att dela dina personuppgifter med?

Vi säljer inte dina personuppgifter vidare och delar dem inte med andra företag eller organisationer utan ditt medgivande. Information som lämnas via formulär på vår hemsida kan komma att delas med andra berörda projekt- eller samarbetspartners samt för rapportering till våra finansiärer.

Om du lämnar din kontaktinformation för att visa intresse för ett jobb från en arbetsgivare lämnas din information ut till arbetsgivaren, som får använda uppgifterna för anställningsrelaterade syften. Dessa tredje parter får inte använda informationen för andra ändamål.

Vi använder molntjänster, bland annat Hubspot, för att hantera våra kontakter. Det innebär att personuppgifter i vissa fall kan behandlas utanför EU/EES. Vi säkerställer då att överföringen sker enligt gällande regelverk, till exempel genom EU-kommissionens standardavtalsklausuler (SCC).


Foto och bildhantering

Vid våra event kan fotografering ske. Vi informerar alltid om detta i samband med inbjudan eller på plats. Du har rätt att invända mot att bli fotograferad. Om du inte vill synas på bild kan du kontakta fotografen eller vår personal i samband med eventet. Vid vissa större event använder vi särskilda formulär där du kan anmäla att du inte vill bli fotograferad.

Utvalda bilder sparas i Brons interna bildbank och används för kommunikationsändamål. Bildbanken granskas regelbundet och får inte innehålla material som kan upplevas som integritetskränkande.


Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vi sparar personuppgifter endast så länge som det är nödvändigt för de ändamål som beskrivs ovan:

  • Allergiinformation raderas inom ramen för våra regelbundna raderingsrutiner efter avslutat event, eller tidigare om du begär det.

  • Uppgifter kopplade till medlemskap eller samarbeten sparas under avtalstiden och upp till tre år därefter för uppföljning och redovisning.

  • Kontaktuppgifter för nyhetsbrev sparas tills du återkallar ditt samtycke.

  • Fakturaunderlag och bokföringsdata sparas enligt gällande lag i sju år.

  • Övriga kontaktuppgifter sparas i upp till tre år från vår senaste kontakt.


Vad har du för rättigheter som registrerad?

Du har rätt att få veta om personuppgifter som rör dig har behandlats eller ej, samt vilka uppgifter som behandlas, varifrån de inhämtats, behandlingsändamålen och vilken/vilka mottagare eller kategorier av mottagare som uppgifter lämnats ut till.

Efter begäran från dig om rättelse ska felaktiga eller ofullständiga uppgifter rättas, blockeras eller raderas. Om du önskar kan informationen även i vissa fall lämnas ut i ett allmänt använt maskinläsbart format (dataportabilitet). Du har också rätt att återkalla ett lämnat samtycke eller invända mot viss behandling.

För att utöva dina rättigheter kontaktar du oss på info@broninnovation.se.


Vem är ansvarig för de personuppgifter vi samlar in?

Personuppgiftsansvarig är:

Bron Innovation AB (svb)
Organisationsnummer 556537-8642
Storgatan 73
852 33 Sundsvall

Tel: 070-666 42 53

Mer information om dataskyddsförordningen (GDPR) hittar du hos Integritetsskyddsmyndigheten på imy.se.